Sigurno ste puno puta upali u diskusiju sa nekim oko “čuvene” cene registracije i tehnickog pregleda: “Da li je 20 ili 25 hiljada? -Ma kakvi, mora to preko 30!”
Ovakvih situacija je mnogo, složićete se. Elem. U ovom tekstu naučićete šta je to tehnički pregled, koja je cena, i na koji način se ista određuje.
Ukoliko pažljivo budete čitali, naučićete dovoljno da budete najpametniji u svom društvu kada se pokrenu ovakve teme.
Šta je tehnički pregled? (zašto je obavezan)
Probaćemo da objasnićemo što je moguće jednostavnije. Pre svega je bitno da znamo da se on radi PRE same registracije. Okej, a zašto? Zato što vozilo mora biti sa tehničke strane ispravno da bi moglo da se uključi u saobraćaj. -Prosto. Sigurni smo da ne zelite da se nađete na kolovozu iza vozača nekog golfa dvojke, koji radi da neke “zaglavice” poslednjih 5 godina, koji se može ugasiti na raskrsnici, koji nema retrovizore, ili štop svetla itd.
Na koliko se radi redovan tehnički pregled?
To zavisi isključivo od starosti automobila. Kraj.
Ako je vozilo starije od 15 godina, što je uglavnom slučaj u Srbiji, tehnički pregled se radi na 6 meseci ili godinu dana.
Dok vozači koji voze nove automobile, imaju privilegiju da tehnički pregled obavljaju svake 2 godine, što je i pošteno.
Važno: redovan godišnji tehnički pregled može da se obavi do 30 dana pre samog zahteva za registraciju
Redovan tehnički pregled se obavlja u servisima koji su za to licencirani i imaju dozvolu da rade taj posao.
Vanredni tehnički pregled
Prosto rečeno: On služi za vozila koja su učestvovala u sabraćajnoj nesreći, radi se pre nego što vozilo bude ponovo pušteno u saobraćaj.
Druga situacija (kontrolni tehnički pregled) kada se radi vanredni tehnički pregled je onda kada se nakon kontrole vozila od strane saobraćajne policije uoči neka neispravnost.
Pre nego dođemo do same cene, moramo da pogledamo šta se to sve proverava na tehničkom pregledu
Šta sve spada u tehnički pregled:
E pa, ovako, ići ćemo redom i nabrojati neke osnovne stvari a zatim i “sitnice”.
Pre dolaska na tehnički, pobrinite se da:
1) Vaše auto bude pretežno čisto, ne sme biti zaprljano u toj meri da se ne vide osnovne neispravnosti
2) Kočnice pod obavezno moraju biti ispravne, kada kažemo kočnice, ručna kočnica je čak i važnija od one nožne, ako vam ručna ne radi kako treba, nažalost ćete morati ponovo da dođete na pregled
3) Korozija – Auto mora biti bezbedan za vožnju, u prevodu: ne sme da ima neka veća mehanička oštećenja u predelu nosećih delova karoserije i poda
4) Što se guma tiče, ne smeju biti istrošene, dubina šara mora biti kao po propisima
5) Stakla – šoferšajbna ne sme imati veće naprsline, tolerišu se manje ogrebotine
6) Prepravke, sve moraju biti ispitane i mora postojati uverenje
7) Identifikaciona pločica ne sme biti ni malo oštećena jer tu stoje podaci o vozilu
8) Mora biti čitljiv broj motora
9) E sad dodatna oprema, Auto mora da sadrži: rezervni točak, prsluk koji reflektuje svetlost, trougao, poluga ili uže za vuču, evropski izveštaj, prvu pomoć, protivpožarni aparat, kaciga (ukoliko je reč o mopedu, motociklu, trociklu, četvorociklu)
Napomena: Vozilo mora da sadrži zimsku opremu od 1. novembra do 1. aprila (zimske gume na svim točkovima i lance za sneg).
Sva navedena oprema naravno mora biti ispravna, pored toga, manje ali ne i zanemarljive stvari takođe moraju biti ispravni, kao što su: brisači, svetlosna signalna oprema, kao i naravno retrovizori.
I konačno, koliko košta registracija vozila?
Pa.. to u mnogome zavisi, samim tim, da bismo odredili kompletnu, tačno određenu cenu registracije u koju je uračunat i tehnički pregled, moramo znati sledeće podatke:
Prva stvar je da li je vozilo teretno putničko ili motocikl.
logično je da je skuplja registracija za teretno vozilo
Zatim godište vozila, itekako bitna stavka, a odmah nakon nje: SNAGA vozila. Tu je sve jasno. Stigli smo do zapremine koja takođe igra veliku ulogu i ljudi se uglavnom na to najviše pozivaju.
Takođe cena zavisi od toga da li je vlasnik vozila invalid, da li je vozilo možda taksi. Da li nam treba saobraćajna ili zapravo tražimo tablice.
Manju ali još uvek bitnu ulogu igraju PREMIJSKI STEPEN (da li je vozilo skorije nabavljeno od strane vlasnika) i broj šteta koje je vozilo imalo.
Poslednje što utiče na cenu je da li želimo samo tehnički pregled ili radimo i registraciju i da li uzimamo takozvani zeleni karton.
To bi bilo to što se tiče ovog teksta, nadamo se da smo bili od koristi, čuvajte vaše automobile.